Dag 58 - 307 dagar kvar

Nu är det fixat, man ser ut som ett babianarsle efter bara en dag i solen...måste verkligen hitta bra solskydd för känslig hud. Om det fortsätter så här kommer jag ju få bännskador och läggas in på sjukhus.
   Spelade fotbollsmatch igår i mördarvärmen (33 grader varmt!) och naturligtvis spelade vi på en plan som inte hade skugga, det var helt klart det jobbigaste jag gjort i min idrottshistoria. Tillsut hittade vi ett skuggparti i halvtid och jag satsade allt krut på att kyla ner mig, hade ispåsar över hela kroppen. Fick också lära mig att om man ska kyla ner sig själv snabbt så är det bäst vid handlederna eller nacken. Första halvlek var ingen fotbollsmatch, mer pinpong med bollen - ingen orkade ta tag i bollen och ingen ville ta tag i bollen heller. Varken vi eller motstådarlaget klarade av att fixa bra fotboll. Efter halvtid var dock vårat lag friskare, efter behandling i skuggan med ispåsar så satte vi fart. Och tro det eller ej men lilla Mia gjorde det enda nålet på hela matchen - man kan alltså säga att det var jag som gjorde att vi vann! Woohooo

Tidigare på dagen hände någonting väldigt spänannde, lilla Mia blev utfrågad på date, sådär väldigt amerikanskt och välsigt osvenskt. Jag och flickan var på museum (hon har lektion där) och en av lärarna är i min ålder. Efter lektionen så kom han fram till mig och fråga om jag ville gå på date med honom. Sånt händer ju aldrig i sverige!



- I've never been so sure before, you make me lose it all -

Kommentarer
Postat av: Jessica (AirSpirit83)

Grattis till enda målet i matchen :) I dag tänkte jag faktiskt på hur det skulle ha varit om jag var i Amerika nu, skulle då säga att man skulle svettas som en tok och ha nog lika burrigt/lockigt hår som du har snackat om att du håller på att få. Varför jag tänkte på det var för att jag redan nu här i Abisko svettas otrolig mycket medan alla andra tycker det är småkyligt.



Angående den amerikanska killen som frågade om dejt, lät så typiskt ett Vänneravsnitt :-P Kan bero på att när jag har trist sitter och ser på serien som jag har skaffat i dvdbox ;-)

2009-04-27 @ 00:02:15
URL: http://minytajustnu.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0