Dag 61 - 304 dagar kvar

Snacka om ett uppvaknande...

Det är lika bra att ta det från början....
I måndags när min hostmum kom hem från jobbet så ville hon visa mig en artikel om vaccinering. Artikeln var skriven av Jim Carrey som dejtar en kvinna som har ett barn med autism, och denna kvinna är helt säker på att barnet får autism genom vaccineringen. Struntprat tänkte jag, vem skulle inte vilja vaccinera och skydda sitt barn? Min hostmum som är doktor hade en helt annan syn...hon berättade om allt skit som finns i vaccinen och att vaccinen ibland ger mer skada än nytta.
   Jag tänkte tillbaka på när jag vaccineras och jag tror att jag bara vaccinerades mot ca 5-6 saker om ens det, men här i USA vill man ge barnen 36! olika sorters vaccin mot olika saker, sjukdomar som det inte ens finns en chans att barnen kan få och allt handlar bara om pengar.
   Jag tänkte att naturligtvis, detta är ju USA, så här funkar det inte Sverige! Men där hade jag fel...jag började göra lite research och fick reda på att man i sverige har ökat vaccinen. Idag kan man vaccinera barnen mot helt sjuka saker som t.ex. vattkopper! Hallå vattkopper? Lite kliande på huden i högst en vecka, vem har dött av det? Och om nån skulle ha dött av det så kan jag garantera att fler dött av bilolyckor eller vanliga influensa.

Jag ska ta reda på lite mer om det här för det har verkligen gjort mig intresserad. Tur att jag har något att fylla huvudet med och inte bara serier och skvaller.



- You made my day -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0