Dag 49 - 316 dagar kvar

Nu är biljetten bokad....Navy ball here I come :) Hade ingen aning om att det faktiskt kommer vara Navy killar där, trodde som bara att själva namnet var Navy. Så jag ser fram emot att se en massa gulliga killar i uniform...woot woot. Jag måste bara försöka hitta skor, har ju bara gymnastik skor och jag tror inte riktigt att dem passar till klänningen som jag ska ha. Det får blir en gammal klänning från Sverige...har inte tid att köpa någon ny...det räcker med skor. Så imorgon och fredag blir ägnade till att försöka hitta några snygga skor. Lägger upp en bild när jag hittat dem :)

Så idag var en bra dag, provade nta GPS:en för bilen och den är underbar. Touchscreen vilket underlättar...det är annat än i BMW:n där man var tvungen att vrida på en ratt hela tiden..sjukt jobbigt. Hittade till flickans Gymclass hur lätt som helst...detta kan vara början på en ny era...en där Mia inte kör vilse i DC...hmm Knappast!
  Dock gjorde jag ju bort mig på helt andra saker nu när jag inte längre kör vilse. Skulle tanka bilen idag..trodde ju att det var hur lätt som helst som i Sverige ungefär. Men icke...för det första fick jag inte upp tanklocket utan fick lov att gå in på macken och be dem öppna åt mig.."dumma svenska flicka"...men hur ska jag veta att tanklocket öppnas innefrån bilen? Det gör det inte på pappas bil! Sedan när jag ska tanka så vet jag inte vilken bensin jag ska ha...får ringa till min hostdad och fråga och det blir lite kö bakom mig. När jag vet vilken bensin så vill inte kortet funka...Mia blir rödare och rödare i ansiktet men på skärmen står det fortfarande "kortet går inte att läsa"...efter 1 miljon försök och mycket tutande från andra bilat så funkar det. Puh..det var en pärs. Och som grädde på moset lyckas jag bara få i en halvtank...fråga mig inte hur! Aldrig ska jag få ha en helt problemfri dag!

Nu ska jag sova...imorgon börjar målerkursen igen. Puh...ingen rast ingen ro! Sov gott!


- If this isn't love...then what is it? -

Kommentarer
Postat av: Pauline

va kul att du också ska på balen :D Då ses vi där.

2009-04-17 @ 02:32:22
URL: http://paulineahl.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0