New York, New York

Åh herregud, tror allvarligt att vi gått genom hela New York på två dagar!

Så nu har jag landat i New York, eller ja klivit av bussen iaf. (fast de va ju typ 48 timmar sen). Kom hit typ 8 på lördagen och åkte direkt till...Mcdonalds..mums. Efter lite Mcdonalds blev de raka vägen till hostelet för mys..btw så ligger vårt hostel i Harlem, med andra ord bland en massa snygga mörka killar...me like alot!

Söndagen spenderades på midtown, efter en låååång promenad längs hela central park. Som för övrigt är den längsta parken jag sett..och dessutom borde dem öka på frukostutbudet lite, så tog vi tunnelbanan till Times Square och checka det, har ju redan vart där men Whatever! Ett besök på Empire state building hanns med, ja Andreas ville leka Ted Mosby. Så ja vi gick onödigt mycket och hann med onödigt lite.

Måndagen har spenderats i Frihetsgudinnans tecken...ganska otacksam sådan om du frågar mig. Först letade vi rätt på NHL shoppen och sen åkte vi direkt till gudinnan. Efter fyra timmar var vi tillbaka från Liberty Island och då hade vi stått i kö mest av tiden. Alltså Friheysgudinnan är ju grön och fin och så, men inte är hon värd 3 timmar i kö i alla fall. Plus att färjan antagligen var från 1800-talet vilket resulterade i att man lätt blev sjösjuk. Sedan promenade vi ännu mer, till Ground zero, Brooklyn bridge, Chinatown och Little Italy. I Chinatown skulle Mia prova sin fotbolls skills men det slutade i förödmjukelse.

Nuu är vi tillbaka på hotellet, Andreas spelar GTA och jag facebookar. Skönt!

Skulle ladda upp bilder om jag kunde

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0