Avresa - the begining of something else

Nu..äntligen..nu..nu åker jag...

Jag tycker det är konstigt...jag har planerat den här resan i nästan ett år..var på mötet i Maj och nu åker jag...och jag kommer inte tillbaka på ett helt år. Fatta ett år...ett år utan ahlgrens bilar, ett år utan kaviar (eller finns det i USA?), ett år utan bregott..och dessutom missar jag melodifestivalen! Frågan är om det är värt det!

Det är ett helt år utan min vänner. Ett år utan att gå till innebandyträningen eller sitta framför Gossip girl och dregla över Nate med Ida P. Ett år utan att få se Ida L i sitt underställ och klaga över alla sjukdomar man kan få på SSAB. Ett år utan att påpeka allt som Angelica säger fel..miss Häftit ;). Ett år utan att dansa med Jonas och ett år utan att äta god mat med Robin. Och ännu ett år innan jag kan åka och hälsa på min älskling Nattiz i göteborg. Och ett år utan att få umgås med min bättre hälft Shorty. Jag måste hitta era kopior i Bethesda så jag överlever.





Och Andreas - underbarast! - Tack för att du finns, jag är ledsen att det är som det är.

Men men...åter till livet som nu ska påbörjas. Första stoppet i landet på andra sidan atlanten kommer vara New York..the big apple...om jag har tur kanske jag träffar Whitney och får vara med i the hills..woohoo. Men mitt riktiga mål med min femdagars tripp i New York är skola..ska lära mig byta blöjor och bota vattenkoppor.
Sen ska jag åka till Bethesda..det ligger ca 3 mil utan för Washington DC...Inåt, uppåt eller neråt. Jag ska vara au-pair hos en dansk familj som har tre barn, en flicka på 2 år och tvillingpojkar på 6 månader (när jag anländer). Jag kommer vara sjukt upptagen.

Men målet med den här resan är att det kommer vara bra för mig. Jag ska uppleva något för mig egen del, jag ska vara självständig och jag ska glänsa!

Nu jäklar...

- Leaving you is the hardest thing I've ever had to do -

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej älskling. Bra jobbat med flyget. Jag saknar dig. Kom precis hem till Luleå, möttes av Simon i sängen. Ha en grym vecka. PUSS

2009-02-23 @ 20:21:30
Postat av: ida l



lycka till gumman!!!! :D

jag tänker på dig här i mitt mysiga underställ ;)

2009-02-23 @ 23:08:05
Postat av: den andra idan

hola.

tänk om man ändå hade förmågan att bli bra på kort...

2009-02-25 @ 15:09:25
Postat av: Nattiz

Saknar dig me darling

2009-03-03 @ 12:32:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0