Dag 3 och 4 - snart 361 dagar kvar

Ah herregud...manniskorna!

Igar var kanske den roligaste dagen hittills. Vi akte till New York for att titta pa roliga saker och shoppa. Det roligaste var nar vi kom in i stade..alla pa bussen bara reste sig upp och stirrade pa stade, ingen hade sett nagot liknande...det var en speciell kansla.
   Vi kollade in frihetsgudinnan och top of the rock, de var haftigt..da fick vi chansen att se New York i morker eftersom vi va dar pa kvallen. Jag hatar dock att jag har sa dalig upplosning pa min kamera, fick inga bra bilder..men men det far duga anda. Frihetsgudinnan ar dock inte alls lika stor som man kan tro. 
   Men sjukt va de ar svart att hora vad amerikanarna sager ibland, jag skulle kopa godis och jag tycker att kassorskan fragar mig om jag vet hur man betalar? Jag tycker det ar en konstig fraga och sager lite spydigt att "sjalvklart vet jag hur man betalar, det ar vall som alla andra stallen i varlden"..kassorksan tittar konstigt pa mig och fragar igen.."har du varat bonuskort?". Jag fattar inte hur jag kunde hora sa fel, det va ju inte ens nara!
   Vi fick ocksa kolla in en massa affarer och stallen dar man filmat, har atit cupcakes fran det dar stallet i SEx and the City som jag inte ens vet vad det heter...goda var dem i alla fall. Ja, jag lagger ut bilder sen fran min resa i New York.

Idag lamnar jag skolan for att kora sju timmat nerat fran New York till Bethesda, dar ska jag traffa min familj. Jag ar sjukt nervos men det ska nog funka. Synd bara att deras nuvarande au-pair ar typ THE au-pair sa jag maste bli en ny slags Marry Poppin.  Men ja det loser sig nog!




"How can I ove you when you ain't around?"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0