Dag 127 - 238 dagar kvar

Min första lektion på ett amerikanskt college är avklarat! Och jag kän säga att de va skräckinjagande! Jag har valt att läsa en kurs i amerikansk historia från colonial time to 1865. Grejen är bara att det känns som att jag går en kurs i engelska. Jag har två prov, som båda ska skrivas i uppsatsform under dagen (jag har 4 timmar på mig) och min lärare är ett grammatik freak och gav ut papper på grammatiska övningar och saker som man absolut inte får göra (då drar han av poäng). Dessutom ska jag lämna in två bokecensioner på böcker skrivna av amerikaner och som behandlar USA innan 1865. Jag tänker bara - Ja det blir nog att betala flygresan hem för det här funkar inte! Hoppa av då täker ni! Aldrig tänker jag...jag är ingen quiter! Jag biter ihop och hoppas på det bästa. Föreläsningarna är hur som helst väldigt intressanta och jag kommer ju alltid lära mig någonting!

Nu ska jag gå och lägga mig och försöka att inte stressa upp mig över den här kursen!




- You forgot, again! -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0