Dag 135 - 230 dagar kvar

Oj idag har det hänt grejjer!

Dagen började med att jag och flickan åkte iväg till Zoo. För en gångsskull så hade flickan ingenting inplanerat på förmiddagen (brukar vanligtvis ha en massa klasser vid den tiden). Så vad passar bättre än en liten liten utflykt? Vi hade tur med vädret också...det var inte så där sukt varmt som det kan vara här just nu. Vi strosade runt hela dagen och fick en himla massa bra bilder :)

En rolig sak som hände precis innan vi kom in på Zooet var att när jag stannade bilden för att vänta på min tur i biljettkassan så kommer det en man och knackar på bilrutan. I handen har en navkapsel, tydligen min navkapsel som jag råkade "tappa" vid ingången så jag tog en kurva lite för snävt och slog emot kanten på gåvägen. Att jag har körkort är ju helt otroligt.



Lejonhonorna brukar faktiskt vara duktiga på att vara långt fram så man får en bra bild. Och så hade vi tur med gorilorna också, dem brukar inte vilja vara med på kort annars. Men bäst tur hade vi med pandorna...så nära har jag faktiskt aldrig sett dem.

 

Sen kan man ju alltid låtsas att man bor i en jätte exotisk del av USA :)

Det roligaste på hela dagen var nog att jag fick se himla massa Amish people...ni vet såna som annars bara ser i amerikanska komedier. Och vet ni? Dem ser verkligen ut som i filmerna



Var tvungen att ta ett smygkort på dem...hehe

Resten av dagen spenderades vid poolen...flickan börjar bli väldigt duktig på att simma nu, eller ja hundsim iaf. Jag kan inte annat än bli stolt.

Nu ska jag fortsätta läsa lite och sen sova..



- You think you know, but you have no idea -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0