Dag 119 - 246 dagar kvar

Så, nu sitter jag här i min pyjamas och funderar på vart denna lediga (enda på hela veckan) tagit vägen och varför alla lediga dagar ska gå så himla fort. Dagen började så dåligt som den kunde, jag vakna av att tvillingarna skrek och med huvudvärk, dessutom regnade det. Jag som ville ligga vid poolen hela långa dagen och pressa...men men tur att det är lite kvar av sommaren fortfarande.
Eftersom jag hade huvudvärk så tänkte jag stanna hemma, kanske läsa lite och titta på TV. Eva och Laura ville annat och drog med mig på bio och lite shopping. Jag var i stort behov av jobbarshorts så vi åkte till Old Navy och jag hittade 4 (ej så snygga men dock så bekväma och perfekta för jobba) shorts för under 40 dollar...det ni! Passa också på att köpa bikini överdel eftersom jag tappart bort min (hrm) och ankelsockor..förstår inte hur jag klarat mig utan dem innan.

Filmen vi såg hette My sisters Keeper..så sjukt sorglig. Vet ej om den går på svenska biografer än men jag kan säga er att jag grät mig igenom precis hela filmen. Den handlar om en tjej som kommer tillvärlden enbart för att göra sin syster, som har leukemi, frisk. Föräldrarna väljer alltså att skaffa en nytt barn som matchar 100% med systern så hon kan få nya organ och blod och allt sånt. Filmen börjar när lillasystern är 11 år och bestämmer att hon bill bestämma själv över sin kropp och vilka operationer som ska utföras och vilka organ hon vill ge bort, så hon stämmer sin mamma. Så sjukt sorglig film som verkligen skar i hjärtat. Är ni up for hjärtskärnade drama så se den..om inte så se en annan film.

Nu ska jag läsa lite och sen sova, imorgon börjar en ny vecka. Och då är det bara 7! veckor till Andreas kommer hit...det ska bli bäst!






- Everything she do is like me -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0