Dag 12 - 353

Så idag var en intresant dag! Jag var uppe med tuppen för att åka in till Washington DC och gå på tryouts för WAWSL. Att jag ens hittade dit var ett mirakel (och miraklet hette Doug). Jag skulle för första gången åka både buss och tunnelbana helt själv till DC..vilket är ett projekt eftersom DC är liiite större än Luleå. Men jag tog mig lätt som en plätt till stationen Faragouth North..och det var där problemen började. Jag hade fått direktiv om hur jag skulle gå från den stationen men natyrligtvis klantar Mia till det och hamnar någon helt annanstans..när jag får syn på Vita huset så förstår jag att jag är fel ute och frågar folk om vägen. Alla är så himla trevliga här i staterna..även om de inte vet vart man ska försöker de ändå hjälpligt visa vägen..och skicka mig åt fanders! Hur som helst..jag vänder vid vita huset och tar mig till en park..och det underbara med parkerna i USA är att alla parker har vakter..så jag går fram till den snyggatse av dem..Doug..och han visar mig precis vart jag ska gå. 35 minuter för sent är Mia äntligen på rätt ställe.
   Som tur är briljerar jag på planen, gör två mål och får en plats i laget...weehoo :). Men från och med nu skulle det bara gå sämre. På vägen hem från träningen, lycklig och helt slut..bajsar en duva på mitt huvud. En rasande Mia svär åt duvan och tar sin vattenflaska och blöter ner hela sig..och när jag gjort det märker jag att ett gäng nyfikna japanska turister står och skrattar åt mig (och tar antagligen kort). Jag ler fånigt och skyndar därifrån...då får jag skavsår..och måste byta skor! När jag äntligen sitter på tåget hem..kliver jag av vid fel station och måste vänta på nästa tåg...slutligen hemma i Bethesda bestämmer jag mig för att köpa Ben & Jerry glass och tycka synd om mig själv. Valde också att åka in till DC igen med Nandi för att shoppa på bloomingdales..tyckte jag förtjänade det.

Nu ska jag äta kringlor och titta på film med Charlotte...och hoppas att morgondagen blir bättre! Fast man får se det positivt..fick ju se vita huset iaf..och så kom jag med i laget!




" I know I could say we're through, and tell myself I'm over you
But even if I made a vow, I promise not to miss you know
And try to hide the truth inside, I'd fail cause I can't live a lie"


Kommentarer
Postat av: Nattiz

HAHAHAHAHAHAHAHAHA!!! Fy tusan va jag garvade när jag läste detta. Jag skrattar fortfarande! Hahaha..ser verkligen duvan, dig och bajset framför mig! asg

Grattis till en plats i laget! :)

2009-03-13 @ 20:33:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0