Dag 17 - 348 dagar kvar

Happy Birthday!

Idag var det fest! Christine fyllde år och det firade vi med caterad mat :) Maten här är så mycket godare än hemma i Sverige. Jag kanske blir kvar här i 2 år bara på grund av maten.

Jag var med flickan på artclass idag och hon gjorde det inte lätt för mig. Jag var svart när jag kom hem och både hon och jag var sura som krusbär. Flickan skulle promt testa mig varje sekund och jag fick kämpa för att visa henne att jag faktiskt var bossen. När det gick så långt att hon kastade makaroner på mig (makaronerna skulle egentligen limas fast på papperet och inte mig) så vart jag förbannad och lyfte ut henne från klassrummet och hon fick inte gå tillbaka förrän hon sagt föråt...typisk bra exempel på bra pedagogisk förmåga. Det tog 15 minuter ska kanske tillägas.

Åh jag har hamnat hos världens kanske bästa familj. De låter mig renovera om mitt rum så att de ska passa mig, kommer byggkillar imorgon som ska fixa det jag vill ha fixat. Nu kanske ni tror att allt kommer gå i rosa hjärtan, men efter nogrannt tänkande har jag kommit fram till att det skulle bli för likt flickans rum så jag går i chokladlinjen. Väggen ska målas i Mocca Light och jag ska sen köpa lite grejjer som passar den färgen...och det bästa av allt...familjen betalar!



Sängen ska få matchande sängkläder och typ en miljon kuddar för att göra det extra mysig. Jag gillar de stora fönstrena.



Skrivbordet kommer monteras ner och antagligen flyttas på. Men jag gillar färgen.



garderoben är sjuuukt stor..men det är bra, då får jag plats med alla inköp från Victoria´s secret.



"But I can't help, falling in love with you"

Kommentarer
Postat av: Jessica (AirSpirit83)

Hej! vad lyxigt att få inreda sitt rum hur man vill och dessutom utan att betala. Hade då gjort samma sak som dig angående tjejen som kastade makaroner. Finns många gånger man får bära undan våra barn på förskolan när de är lite väl uppkäftiga mot en.



kram Jessica

2009-03-13 @ 07:35:30
URL: http://minytajustnu.blogspot.com
Postat av: Nattiz

Du kommer bli kvar där, för att du kommer bli så fet att du inte kan ta dig någonstans! Jisses.

2009-03-13 @ 20:40:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0