Dag 6 - 359 dagar kvar

U like it?...you're welcome

Jag triva bättre och bättre i denna familj det är helt otroligt. Det är så himla snälla. Idag var jag hela dagen med familjen utan den andra au-pairen eftersom hon var ledig idag. Jag fick följa med till affären hela två gånger...eftersom jag skulle lära mig att köra bil. Mataffärerna är sjukt stora här och jag fattar inte ens hälften av vad de innehåller...men det är sjukt läckert...man bränner mer pengar än man borde på struntsaker.

Bilkörningen ja...det är knepogt måste jag säga. Att köra med automat är inte riktigt min grej...jag lyckades tvärbromsa så ungen börja tjuta, luta mig mot tutan så andra bilister vart arga och missa en stopkylt..annars gick det bara fin fint. Det är nästan detsamma att köra här som att köra i Sverige, egentligen lättare...här står det ju förklaringar under varje skylt så det är bra. Fast det här med när man får svänga höger vid trafikljus är skumt...ibland får man, ibland inte..jag fattar noll...och att lämna företräde i rondeller...hu?

Annars har jag spenderat dagen med Caroline, hon testar mig för fullt och det är inte lätt att visa vart skåpet ska stå. Men hon börjar bi bättre och bättre. Hon pratade även med Andreas i Webcam...och sa åt honom att försvinna från bilden...så hon testar antagligen honom också...ni vet ju hur de är i den åldern.

Nu ska jag sova. Min riktiga jobbarvecka startar imorgon!


"För jag kan inte se för jag kan inte flyga, jag kan bara tiga, och lägga mig igen och hoppas att du kommer hem"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0