Dag 7 - 358 dagar kvar

Om du biter..biter jag...

Idag var alltså min första riktiga dag på jobbet som au-pair. Det är ett svårt jobb ska ni veta...man måste veta vilka blöjor som ska på vid vilket tillfälle, hur mycket pulver det ska vara i vällingen och vilka tider de små ska sova...puh jag får huvudvärk bara av att tänka på att jag ska kunna allt det här själv snart. (just nu har jag hjälp av gamla au-pairen, men hon åker hem nästa onsdag). Och jag håller fortfarande på att försöka vinna den äldstas förtroende..och det är inte lätt kan jag säga..vi bråkar mest hela tiden.

Idag var det Snowday, det hade kommit kanske 3 cm snö inatt och hela USA (eller Mayland) bara stanna av. Ingen gick till jobbet, inget gick till skola..alla vara bara hemma. Det är otroligt att faktiskt få vara med om en sådan dag...det får man ju aldrig i Sverige..där går väll gränsen vid -40 grader om man ska få va hemma frå jobbet.

Försökte baka för att vinna de smås kärlek, gick sådär..använde mig av ett danskt recept och slutsatsen är nog att jag inte kan danska...bullarna blev små och hårda och smakade egentligen ingenting. Jag i egenskap av HKK--lärare skäms en aning, men e små smaskar på...

Längtar hem..vill ha min täckbyxor. Uppäckte också att man inte kan fly från sina problem...jag trodde allt det här skulle försvinna när jag åkte hit, men du gör bara allt värre. Jag tror att du gör allt med flit...du kommer aldrig bli lycklig för du lurar bara dig själv och det vet du!

Jetlagen kallar!



"You made a life out of hurting me"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0