Dag 231 - 134 dagar kvar

Hemma från Pittsburgh..eller ja, jag har varit hemma ett tag och försökt plugga (läs sett house) men tänkte ta en paus och blogga lite.

Så ja, jag har alltså spenderat det föregående dygnet i den charmerande staden Pittsburgh. Eller ja, den var inte så charmerande..ganska ful faktiskt. Människorna där va inte så vakra heller...mina fina blonda svenska flickor fick mycket uppmärksamhet. Är man rödhårig bland dem så får man snällt stå lite på sidan om..haha.
Iaf vi kom till Pittsburgh sent på lördagen...bilresan tog ca 4 timmar och eftersom mina svenska flickor var lite sega i starten så kom vi fram vid halv 4. Vi checkade in på hilton och började med att hoppa i sängen. Har aldrig bott på ett sådant fint hotell förut så jag kände mig ganska lyxig.
Efter hoppandet i sängen så gick vi ut på sightseeing...det var då vi upptäckte att varken staden eller männsikorna var särskilt vackra. Fast staden va ganska charmig och hade många rosa fontäner och broar (ej rosa)...har tydligen runt 400 st broar. Det var ganska kallt också och eftersom jag glömt jackan så frös jag hela tiden. Illa!
Efter våran sightseeing så åt vi middag på en mycket fin italiensk restaurang med mycket god mat...och bara pensionärer. Det var så himla roligt när vi gick och bara såg 60+ vart vi än tittade. Så himla bäst!
Efter maten åkte vi tillbaka till hotellet och gjode oss iordning..eller ja jag sov mest. Kvällen spenderades på South side där en öl kosta ca 2 dollar...woohooo...varför finns inte sådana priser i DC? Det var mycket bra klubbar med awesom music. Och när vi skulle hem hände det bästa på hela kvällen. När vi skulle åka till South side så åkte vi med en mycket trevlig taxichaufför....och när klubbarna väll hade stängt och vi försökte (utan framgång) få en taxi hem så kommer samma taxi chaufför och hämtar upp oss igen....det var nästan som att man skulle tro att han kom för att plocka upp oss medvetet. Och det behövde vi...jag var rädd ibland att nån skulle hoppa på och döda oss eller skjuta oss genom bilfönstret.
Imorse åt vi frukost på hotellet och åkte hem...

En riktigt mysig helg...tack tjejer!




På vägen till Pitt...(höhöhö)



Transformers...



Vårat lyxiga hotellrum..



Det fanns massa rosa fontänder i Pitt...




I Parken...

















På en av klubbarna...

Nu ska jag sova och försöka glömma...



- Mmm what you say? -

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0