Dag 245 - 120 dagar kvar

Okej, se upp mespropp för här kommer ett personligt inlägg...

Har precis tittat klart på Greek, jag får en sån härliga känsla i själen av den serien, den är allt jag skulle vilja leva. Jag menar, jag har iaf tre gånger skrivit att jag vill ha en egen Cappie.

Iaf, nu kommer det personliga, inga skämt inga snuskigheter..ren och skär sanning;
Jag satt och funderade på den nya Aupairen idag (ni vet hon som ska komma istället för mig i februari) och som vanligt när jag tänker på henne och barnen så blir jag svartsjuk. Och så är det ofta i mitt liv, jag hatar när någon annan ska komma och sno det som är mitt, Det kan handla om nya spelare i innebandylaget, exens nya flickvänner eller bästa vänners nya kompisar (och nu hon som ska sno mina barn). Jag känner mig alltid hotad av andra, om jag fick bestämma skulle hela världen stå stilla och vara precis som den alltid varit, med det undantaget att jag får utvecklas. Så idag frågade jag mig själv varför det är så? Varför är jag alltid svartsjuk på alla andra? Ja, inte koma jag på något svar på den frågan iaf, men den fick man istället att tänka vidare. Jag lever mitt liv och andra lever sitt liv, okej jag måste lämna familjen och världens sötaste barn i februari - men jag har fått ett helt underbart år med dem och även om dem glömmer så kommer jag aldrig glömma. Jag måste inse att man inte kan få allt här i livet, vissa saker måste man ge vidare och andra saker måste man kämpa för att behålla. Även om mina vänner skaffar nya vänner betyder inte det att de glömmer bort mig. Och det här med gamla pojkvänner måste jag verkligen skärpa mig med - det som är över är över och framtiden är det man får satsa på.

Så summan av kardemumman blir att jag ska lära mig uppskatta det jag har och inte vara rädd att förlora det som försvinner - det kommer alltid upp nya möjligheter.

Just ja, bakade mina första american cupcakes idag också.







- Baby are you down? -

Kommentarer
Postat av: Andy

Puss puss

2009-10-28 @ 10:37:08
Postat av: Nattiz

Nä, vi glömmer dig verkligen inte :) Saknar dig asmycket!

2009-11-06 @ 17:20:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0