spexet

Allt som kunde gå åt helvete med cykelhelvetet gjorde det också.
Jag klev upp 8 imorse för att i lugn och ro ta mig till cykelshoppen och fixa framdäcket. Killen i kassan var väldigt trevligt och fixade framdäcker utan problem..so far so good.
Sen upptäckte lilla Mia att bakdäcket inte hade nog med luft (denna upptäcktes väldigt lägligt efter att jag lämnat cykelaffären där jag antagligen kunnat få det fixat på en kovändning.) Jag går till VOLVO och lånar deras luftgrej, vilket inte alls funkar eftersom cyklens ventil är alldeles för liten. Jag knatar vidare till 3 olika mackar utan lycka, prövar statoil som aldrig annars brukar göra mig besviken...men icke..dessutom råkade jag skruva av ventilen istället för pluppen på däcket så istället för lite luft i däcket hade jag nu inget alls.
Då styr jag argt stegen mot El-giganten där söta Andreas jobbar, men självklart har dem inte heller nån pump. Cyklen på köpet my ass!

Så ja, jag får snällt styra cyklen med ett icke luftfyllt cykeldäck till universitetet där jag tänkte att jag skulle fylla på luft i E-huset. Men ja självklart var deras luftgrej ur funktion pga skadegörelse.

Så ja, med gråten i halsen fick jag styra hem cyklen..och nu står den där och skäms utan luft.

Nu, efter 3 timmars tittande på stolthet och fördom (old version) är jag på bättre humör och ska lunka iväg på spexet. Får sällskap av Ida, hennes kompis Klara och Jonas. Sen ska jag banne mig ha chips!!!



Kommentarer
Postat av: Dogge!!

Det heter cykel på köpet, inte cykelpump på köpet!!

2010-04-25 @ 12:25:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0