I'm Back!

Lite längre uppehåll än vanligt men jag har jobbat så fruktansvärt mycke denna vecka. Är galet trött men glad, jag gillar mitt jobb =)

Så tillbaka till verkligheten! Eurovision är min verklighet just nu. Jag har alla mina favoriter i final (eh ja, Anna var aldrig nån favorit). Vi har nu fått fram alla 22?! bidrag till finalen.

Azerbaijan - helt klart en favorit, ja jag gillar det där dripp droppandet!
Spanien - Eh nej! Jag vill aldrig mer gå på tivoli efter att ha sett videon!
Norge - Vill uppenbarligen inte vinna igen. Så tråkig ballad, men vad hade dem väntat sig av Kempe?
Moldavien - Inte en aning, kommer faktiskt inte ens ihåg.
Cypern - Ja tack, och helst med lite grädde på. Röstar enbart för att han är snygg.
Bosnien - Kanske, fast ändå inte. Nej!
Belgien - Låten är helt ok, han är helt ok...men allt är bara lite ok. Jag kommer inte ihåg sången och gillar inte den blåa färgen på kostymen
Serbien - Man bara måste gilla luggen och jämfota hoppen. Låten fastnar lite också.
Vitryssland - Jag blir lite rädd för dem där änglavingarna. Och kommer ej ihåg hur låten gick.
Irland: En cover på you raise me up, fast plus för det röda håret.
Grekland: Låten och dansarna är faktiskt helt  ok! Fast sen får jag kvälvningar av medelåldersmän som sjunger låtar gjorda för 20-åringar. Så nej tack!
Storbritannien - Nej, låter som en billiga kopia av alla andra pojkar i den åldern. Inte snygg och inte en fartig låt. Usch!
Georgien: Låten är väll bra, tills hon börjar skråla på dem där höga tonerna. Ve och fasa. Men ja som sagt, låten skiner lite iaf.
Turkiet: Mer rock åt folket! Lite 30 seconds to Mars och det gillar jag. En klar favorit.
Albanien: Min favorit från delfinal 1. Charmig låt som fastnar på hjärnan. It's all about you..lalala.
Island: Hamnar nog nånstans i mitten, gillar låten men den sticker inte ut.
Ukraina: Har väll iofs ett bra budskap. Men jag tycker man ska lämna politik utanför denna tävling!
Frankrike: Fotbolls VM feeling, and I like!
Rumänien: Låten är faktiskt sjukt bra, men det är något som fattas. Lite....
Ryssland: NEJ!
Armenien: Vill bara slänga den där aprikosen i huvudet på henne. Fast skulle nog inte nå upp ändå...
Tyskland: Åh här har vi vinnaren. Åh vad jag älskar hennes sound...låter så egen och söt.
Portugal: Eh va? nej bort!
Israel: NEEEEJ! Jag fattar inte varför alla tjatar om den här dötrista låten. För många ord, för lite engelska och nej nej nej!
Danmark: Mest schlager i år, ja vi gillar den! Och fläkten!

Puh, de va de...nu ska jag kika på så ska det låta.
Just ja, drar på roadtrip i mörn...ses på tisdag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0