Midsommar!

Midsommar, en svensk tradition som varje år bör planeras in i minsta detalj. Eftersom jag är sådär lagom svensk så väljer jag att alltid vänta intill sista dagen och sedan hoppa på första bästa erbjudande, den taktiken fungerar varje år och detta år fick det mig till Ammenäs.
Jag och himla massa trevligt folk (minsta 10 mån och äldsta en sisådär 48+ kanske) började dagen med sillunch. Vädret kunde ha varit bättre men faktiskt så ville solen vara en i laget när det dansades runt stången. Efter dansen blev det massa grill och lekar, väldans roligt även om det fuskades en hel del (dock aldrig från mitt lag bör tillägas).
Efter grillen gick vi till "värsta partyt" som tyvärr hade dött och endast innhöll 10 pers som höll på att rätta ett musikquiz. Missnöjda men icke nedslagna återvände vi hemmåt.
Gårdagen spenderades bakis med korvgrillning och solning eftersom solen tillslut blev medlem i gruppen.
Den enda som vägrar komma tillbaka är min röst, den försvann någonstans under midsommarafton (antagligen under en hetsig diskussion om varför lärare måste försöka hjälpa elever) och har fortfarande inte vågat sig tillbaka än. Men jag väntar tålmodigt.
Jag har ännu inte blivit sådär väldans grym på att ta kort när jag gör saker, men två kort fick jag med iaf ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0